İçeriğe geç

Tıklama Başına Maliyet (CPC) Teklifi Nasıl Hesaplanır?

  • PPC

Tıklama başına maliyet, reklamlarınızın tıklaması sonucunda, her bir reklam için ücretlendirildiğiniz tutardır. TBM ya da CPC (cost per click) olarak kısaltmış biçimde daha çok kullanılır. PPC (pay per click) ile karıştırılmamalıdır. Sıkça birbirlerinin yerine kullanılır bu kelimeler ancak, PPC bir reklamcılık türü iken, CPC bu reklamcılık türünde kullanılan ödeme biçimidir.

Bir reklam kampanyasının ne kadara mal olduğunu şu formülle bulabilirsiniz:

Tıklama başına maliyet (TBM) (CPC) formülü.

Peki ya Google Ads‘de manuel teklif stratejisi olan tıklama başına maliyet fiyatını nasıl belirlersiniz?

PPC reklamcılığında her şey karla ilgilidir. Karlı bir tıklama başına maliyet teklifi belirlemek istiyorsanız. Bunu yapmak için birkaç farklı yöntem vardır. Yöntemler 2 ana kategoriye ayrılır. İstediğiniz bir yöntemi seçebilirsiniz.

Zaten bir reklam kampanyası yürütüyorsanız hesabınızda mevcut verileriniz vardır. Bu veriler doğrultusunda, tıklama başına maliyet teklifi belirleyebilirsiniz.

Eğer reklam kampanyanız yoksa, verileriniz olmadığı için bir tıklama başına maliyet teklifi vermekte zorlanıyor olmanız gayet normaldir. Bu sorunu bir formülle çözebilirsiniz.

Tıklama başı maliyet tekliflerinin anahtar kelime, reklam grubu ve kampanya düzeyinde verilebileceğini lütfen unutmayın. Birazdan detaylarına gireceğimiz formülleri her seviyede belirli bir zaman dilimi çerçevesinde kullanabilirsiniz.

Hesabınızda Verileriniz Varsa Tıklama Başına Maliyet (TBM) teklifini Nasıl Hesaplarsınız?

Herşeyden önce karlı bir tıklama başına maliyet belirlemeniz gerektiğini unutmamalısınız. Karlı bir teklif için:

  1. Dönüşüm değeri ve dönüşüm oranı
  2. Tıklama başına gelir

değerlerinden en az biriyle tıklama başına maliyetinizi belirleyebilirsiniz. Şimdi bunları detaylı bir şekilde ele alalım.

Dönüşüm Oranı Ve Dönüşüm Değeri İle Tıklama Başına Maliyet Hesaplama

Bir örnek üzerinden gidelim.

Anahtar kelimemiz ”2. el ekran kartı” olsun.

Hesabımızda ki verilere bakıyoruz. Ortama dönüşüm değeri Google Ads raporlarında değer/dönüşüm olarak geçer. Dönüşüm oranı değeri de buradadır. Aktif değillerse raporlarınıza eklemeniz gerekir.

Bunu hesap, kampanya, reklam grubu düzeyinde yapabilirsiniz. Yukarıdaki örnek görselde hesap performans raporunda bu işlemi gerçekleştirdim. Bu sizin hesap yapılandırma ayarlarınızla alakalıdır. Benzer ürün kategorisinde bir reklam grubunuz varsa, onu baz alabilirsiniz. Dönüşüm değeri ve oranımızın aşağıdaki gibi olduğunu varsayalım.

Ortalama dönüşüm değeri: 325 TL Dönüşüm oranı: %5

Şimdi bir ROAS belirlemelisiniz. ROAS, reklam harcamalarından elde edilen gelirdir. Formülü :

ROAS = (Reklam Harcamaları / Reklam Geliri) x 100 ‘ dür

ROAS oranımızı %200 olarak belirleyelim. Yani Her 1 TL harcamamızda 2 TL gelir elde etmek istiyoruz. Lütfen dikkat edin bu miktar kar değildir, gelirdir.

Maksimum TBM = (Ortalama dönüşüm değeri / Belirlenen ROAS) x Dönüşüm Oranı

Bu formül bize maksimum tıklama başıma maliyet teklifimizi verecektir. Şimdi sayılarımızı yerleştirelim.

(325 / 200) x 5 = 8.12 TL

Unutmayın çıkan sonuç bizim maksimum vereceğimiz tıklama başına maliyet teklifimizdir.

Tıklama Başına Gelir İle Tıklama Başına Maliyet Hesaplama

Bu yöntemde geçmiş verilerinizden tıklama başına geliri kullanırsınız. Bu raporlarda (dönüşüm değeri / tıklama olarak) geçer. Raporlarınızda yoksa aktif etmelisiniz.

Tıklama başına gelirimiz 1.90 TL olsun.

Bir önceki örnekte belirlediğimiz ROAS %200’dü. Bu örnekte de bu değeri kullanalım.

Maksimum TBM = Tıklama Başına Gelir / Belirlenen ROAS

Bu formül bize maksimum tıklama başına maliyet fiyatımızı verir.

190 / 250 = 0.76 TL

0.76 TL vereceğimiz maksimum tıklama başına maliyet teklifimizdir.

Yeni Bir Hesapta Tıklama Başına Maliyet (TBM) teklifini Nasıl Hesaplarsınız?

Bu yöntem için bilmeniz gerekenler:

  • dönüşüm oranı
  • kar marjı
  • Ortalama sipariş değeriniz

Dönüşüm oranınızı bir e-ticaret işletmesiyseniz zaten biliyor olmalısınız.

Bilmiyorsanız, Google Analytics ya da Google Search Console ile dönünüşüm oranınıza bakabilirsiniz.

En kötü ihtimalle sektör araştırması yaparak ortalama bir dönüşüm oranı belirleyebilirsiniz.

Kar marjı ve ortalama sipariş değeri formülleri aşağıda ki gibidir.

Kar marjı = Gelir-Maliyet (Kar) / Gelir Ort. Sipariş Değeri = Gelir / Siparişlerin Sayısı

Bu 3 değeri bildiğimize göre şimdi tıklama başına maliyetimizi hesaplayabiliriz.

ADIM-1. İlk önce başa baş ROAS’ınızı hesaplamalısınız. Başa baş ROAS ile kast edilen ne kar ne zarar durumudur.

Bu aşağıda ki formülle hesaplanır.

Kar marjımızın %40 olduğunu varsayalım.

Başa Baş ROAS = (1 / Kar Marjı) x 100

(1 / 0.4) x 100 = 250

Başa baş ROAS’ımız % 250’dir.

ADIM-2. Ortalama sipariş değerimizin 400 TL. Dönüşüm oranımızın %2 olduğunu hesapladık diyelim .

Formül aşağıda ki gibidir:

Maksimum TBM = (Ortalama Sipariş Değeri / Başa Baş ROAS) x Dönüşüm Oranı

(400 / 250) x 2 = 3.2 TL

3.2 TL vereceğimiz maksimum tıklama başına maliyet teklifimizdir.

Yukarıda ki yöntemler karlı bir tıklama başına maliyet değeri belirlemeniz için en etkili yöntemlerdir. Bir çok PPC uzmanı bu formülleri kullanır. Özellikle daha önce Google Ads ya da başka bir platformda reklam kampanyası yürütmemiş kişiler, yeni bir hesap açtıklarında manuel TBM (tıklama başına maliyet) teklifi ile başlarlar. Anahtar kelime seviyesinde manuel TBM teklifi uygulayarak, etkin bir reklam faaliyeti yürütebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir